Taphrospilus
Well-known member
Anas diazi Ridgway, 1886 OD v.3 (1886) - The Auk - Biodiversity Heritage Library
(Mr. Augustin Diaz, D. E. , Director)
From https://historiamexicana.colmex.mx/index.php/RHM/article/download/2859/2368/2674 I would say he was born 1830
No bird:
Apolinar Diaz de la Fuente — Wikipédia seems to me completely wrong. But feel free to correct me or add anything of value to this thread.
(Mr. Augustin Diaz, D. E. , Director)
The Eponym Dictionary of Birds
A comprehensive dictionary listing all the people whose names are commemorated in the English and scientific names of birds.Birdwatchers often come across bird names that include a person's name, either in the vernacular (English) name or latinised in the scientific nomenclature. Such names are...
books.google.de
Mexican Duck Anas diazi Ridgway, 1886
Augustin Diaz (1829–1893) was a Mexican explorer, geographer and military engineer. He was Director of the Mexican Geographical and Exploring Commission. A mammal is named after him.
The Key to Scientific Names - Birds of the World
Species accounts for all the birds of the world.
birdsoftheworld.org
Augustín Díaz (1829-1893) Mexican military engineer, geographer, explorer (?Apolinar Diaz de la Fuente fl. 1859) (Anas).
From https://historiamexicana.colmex.mx/index.php/RHM/article/download/2859/2368/2674 I would say he was born 1830
Los padres de Agustín, el señor Agustín Hermosillo y Díaz y la señora María Dolores Noriega, vieron nacer a este su hijo primogénito el 26 de febrero de 1830 en la ciudad de México.
Desde este año de 1888 hasta el de su muerte, ocurrida en Xalapa la tarde del 19 de junio de 1893, se dedicó por entero a trabajar en el levantamiento de la carta general de la república, utilizando para ello todos los medios técnicos a sualcance.
No bird:
- Romerolagus diazi Ferrari-Pérez, 1893 Catálogo de los objetos que componen el contingente de la Comisión - Biodiversity Heritage Library and plate Catálogo de los objetos que componen el contingente de la Comisión - Biodiversity Heritage Library
Apolinar Diaz de la Fuente — Wikipédia seems to me completely wrong. But feel free to correct me or add anything of value to this thread.
Last edited: